some marketing emne:

Tips til Instagram markedsføring

I den kommende tid vil vi løbende udgive artikler i serien “Tips til Instagram markedsføring”. 

Vi kan allerede nu løfte sløret for nogle af overskrifterne i artikelserien. Hvis du løbende følger med her, har du et rigtig godt udgangspunkt for, at opnå succes med ind instagram markedsføring.

Optimer din Instagram-profil
Udarbejd din indholdsstrategi
Brug Instagram hashtags
Udgiv Instagram Stories
Gør Stories til højdepunkter
Oprette en Instagram-shop
Afvikle en Instagram-konkurrence
Test Instagram-automatisering
Brug hjulene
Arbejd med Instagram-influencers
Brug Instagram-annoncer

Optimer din Instagram profil

Så vi starter med et mest grundlæggende - nemlig din Instagram profil. Som selvstændig forretningsdrivende er du nok allerede bekendt med det grundlæggende i forbindelse med oprettelse af en online profil: Du skal udfylde dine kontaktoplysninger, have en søgeords optimeret beskrivelse (glem ikke emojis!) du skal vælge et profilbillede, der er let at identificere, f.eks. et logo. Så er du allerede godt igang.

For at få mest muligt ud af din begrænsede Instagram profil plads bør du inkludere følgende:

Klikbare hashtags. Disse kan nu tilføjes til din profilbeskrivelse ved at indtaste # og derefter den ønskede sætning, ligesom du ville gøre på et opslag. At fokusere på dit brandede hashtag er et godt valg for de fleste virksomheder og kan hjælpe dig med at arbejde med Instagram algoritmen.

Klikbare profil links. Der er flere muligheder for, hvordan du kan bruge dette. Som noget nyt kan du nu også tilføje klikbare links til andre brugerprofiler i din egen Instagram bio. Hvis du har en anden profil for en søstervirksomhed, kan du bruge et klikbart link til at lede trafikken derhen. Hvis du er vært for en konkurrence sammen med en anden forhandler, kan du linke til dem, når du omtaler konkurrencen i din bio. Du kan også bruge denne funktion til at sende folk til din personlige profil, hvis det passer til din branding.

Story højdepunkter / highlights. Vi kommer til at skrive meget mere om Story Highlights senere. Her vil vi blot fremhæve, at med denne relativt nye funktion, kan du tilføje "udløbne" Stories til forskellige fremhævede kategorier, som vil blive vist over dit Instagram-feed på din profil. Dette hjælper din profil til at se fyldigere ud og giver dig mulighed for at fremvise udvalgt Instagram indhold, f.eks. UGC eller indlæg, der fremhæver dit brands historie.

Vis butiksknappen. Hvis du vælger at slå Instagram Shopping til på din profil, kan du også placere en call-to-action-knap, der sender følgere til din butik i appen.

Lige nuskriver vi pånæste artikel