Vores arbejdsområder
Hjælp til markedsføring - Få en snak med en ekspert
Vi er meget bevidste om, at i som virksomhed har begrænset kendskab til de mange muligheder der findes ved online markedsføring. Derfor anbefaler vi altid, at i booker en tid hos en af vore marketingseksperter. En indledende samtale koster jer ikke noget andet end jeres tid. Det er tilgengæld tid givet rigitg godt ud for jer. I får i løbet af samtalen et godt indblik i hvilke muligheder i bør satste på, hvad det koster i annonceringskroner og hvad i kan forvente det giver i omsætning.
Når du booker en tid hos en af vore marketingseksperter, vil vi gerne vide lidt om din virksomhed. Vi har lavet en formular, hvor du meget gerne må udfylde så mange informationer som muligt (det er ikke et krav), men det giver vores ekspert et bedre udgangspunkt til at lave research inden mødet. Formularen kalder vi digital tjek og du kan finde den på dette link: Book et digital tjek
Hjemmeside Webdesign
Sociale Medier
Google ads m.fl
Strategi
Hjælp til markedsføring på Facebook
Mulighederne for markedsføring på nettet er enorme, og det er faktisk utrolig nemt, at komme i gang. Med få klik kan du oprette din markedsføringsplatform på Facebook, og allerede fra dit første opslag, kommer Facebook med hjælp til markedsføring. Det sker i form af den lille ”Boost opslag” knap, der findes under dit opslag.
Nogenlunde det samme gør sig gældende for Google. Du kan i løbet af få minutter sætte en Google ads konto op, lave annoncer og indtaste de søgeord som dine annoncer skal vises på. Alt sammen med kyndig hjælp fra Google. Hos Google kan du til og med chatte med supporten, og få hjælp til at sætte din konto op.Instagram, LinkedIN, Bing osv. Alle tilbyder de at hjælpe dig igang med markedsføringen. Så hvorfor har du egentlig behov for at betale et online marketing bureau for at hjælpe dig med markedsføring?
Den professionelle hjælp gør en forskel
Det er således, at den hjælp du får fra Facebook, Google mfl. kun er en opstartshjælp. Så selv om det umiddelbart lyder som en hjælp, kan det faktisk ende med at blive en bjørnetjeneste. Efter opstartshjælpen står du på egne ben, og det kan desværre gå hen og blive en meget dyr fornøjelse, hvis du ikke sætter dig ordentlig ind i tingene.
Vi er interesseret i jeres succes!
Med en professionel hjælp til markedsføring hos de før nævnte tjenester, får du en partner der er interesseret i din succes. Som online marketing bureau, er vi interesseret i, at I får mest muligt ud af jeres annoncekroner. Vi skaber resultater og ønsker ikke, at I skal betale 50 kroner for et klik. Vi ønsker, at i skal få 50 klik for 50 kroner. Vi arbejder målrettet på at skabe så høj en ROAS* som muligt for jer. Jeres succes er vores levebrød.
* I øvrigt betyder ROAS: Return On Ad Spend. Jo højere ROAS des bedre. En kort forklaring: Hvis I har en ROAS på 10, betyder det, at for hver 100 kroner i smider i markedsføring, får i 1000 kroner igen. Altså ROAS 10 er lig med pengene 10 gange igen.
Gør det du er bedst til
For nogle år siden kørte Danske Bank en reklame i TV med slogan’et ”Gør det du er bedst til”, og det er faktisk meget rigtigt. Hvis du er god til at sælge elcykler, isolere huse eller sælge viden, så er det dér dit fokus skal være. Du skal hele tiden optimere på dine produkter og ydelser. Du har fokus på jeres ROI, og arbejder hele tiden på at få den i vejret. Det er jeres speciale, og det er det som I er brandgode til! Vi er brandgode til markedsføringen. Derfor skal I lade os, som online marketing bureau, hjælpe med jeres markedsføring. Vi kan nemlig sørge for, at I får øget salg i webshoppen eller flere kundehenvendelser fra hjemmesiden, til den billigste pris.
En virksomhed, der fik hjælp til markedsføring
Alle virksomheder kan have brug for hjælp til at komme igang. Vi havde en case med en virksomhed der sælger ydelser til boligejere. Virksomheden fortæller, at de har en temmelig høj lukkerate, når de først de har folk i røret. Deres udfordring er, at de mangler folk at ringe til. De henvender sig til os, for at høre hvordan de kan få flere leads. Vi foreslår dem at tilbyde deres kunder et ”Gratis hustjek”.
Hustjekket indebærer, at kunden indtaster deres kontaktoplysninger, samt oplysninger om deres bolig på virksomhedens hjemmeside. Herefter kontaktes de af en konsulent fra virksomheden. Konsulenten afklarer potentielle kunders behov, og laver en aftale med dem om, at komme ud og tjekke huset. Samtidig med hustjekket, afgives der et eller flere tilbud på forskellige energibesparende udbedringer på boligen. Det blev en kæmpe succes for virksomheden. I dag - 10 år senere, er hustjekket gået hen og blevet en af virksomhedens grundsøjler. Tallene der kommer her, er fiktive, da vi ikke kan give for meget væk.
Succesen i tal
Hjemmesiden med boligtjekket har en konverteringsrate på 2%. Det betyder, at for hver 100 klik til hjemmesiden, modtager virksomheden 2 henvendelser. Virksomhedens krav var, at en ordre maksimalt måtte koste 10% omsætningen i marketing omkostninger.
Efter kampagnen havde kørt nogen tid, kunne vi begynde at regne på den indsamlede data. Ca. 60% af alle henvendelser blev til en aftale om et hustjek. Ca. 40% af alle hustjek endte med en ordre. Den gennemsnitlige ordre fra et hustjek, gav virksomheden ca. 14.000 kr i omsætning.
I sådan en case har vi nu nogle tal, vi kan bruge til at regne baglæns. Vi kan på baggrund af tallene regne ud, hvor meget en henvendelse må koste. Lad os demonstrere dette:
1000 klik = 20 henvendelser
60% bliver til et hustjek = 12 hustjek
40% hustjek bliver til en ordre = 4,8 ~ 5 ordre
Gns. Omsætningen 14.000,-/ ordre = 70.000 kr.
Marketing må koste 10% af total omsætning = 7.000 kr.
En henvendelse må koste 7.000 kr. / 20 henvendelser = 350 kr / pr henvendelse (CPL350)*.
* I øvrigt betyder CPL Cost Per Lead. CPL bliver også omtalt som CPA hvilket betyder Cost Per Action. Vi kan bedst lide termen CPL, da den er mest konkret. CPA refererer til en hvilken som helst slags handling, og er mere bred. Men det er nørderi, og ikke så væsentligt.
Prisen på et lead er fundamentet for markedsføringen.
Det er utrolig vigtigt at vide, hvor meget et lead må koste, OG det er der flere grunde til. I blandt andet Google Ads kan man nemlig lave budstrategier, hvor man bruger prisen på et lead til at optimere kampagnen på. Ligeledes kan man med en fast CPL gå ud og købe sig til leads, f.eks hos et affiliate netværk. Endelig er den faste CPL også målestokken for din kampagnes succes.
Skru op og ned knappen
Faktisk fik CPL’en for den førnævnte virksomhed kælenavnet ”Skru op og ned knappen”. Det gjorde den af den simple årsag, at virksomheden faktisk kunne styre helt præcist, hvor mange opgaver de ville have. Hvis de ønskede, at ansætte flere håndværkere skruede de bare op for markedsføringen, og købte flere leads. Hvis de ønskede en stille periode, eller havde behov for at skære ned på medarbejderne – ja, så skruede de bare ned på knappen.
Online markedsføring skal være drevet af data
I forhold til den gammeldags markedsføring har man med online markedsføring et helt nyt redskab – Data! Data er den bedste hjælp til markedsføring. Med værktøjer som blandt andet Google Analytics er du istand til at spore effektiviteten af din markedsføring. Du kan pinpointe svagheder på din hjemmeside eller din webshop. Du kan se om dine kampagner holder målsætningen om en bestemt CPL. Du kan se hvilke medier der leverer mest trafik, og hvilke der leverer den bedst konverterende trafik.
Det er vores opfattelse, at jo mere data du kan få ind, des bedre kampagner kan vi lave. Har du mod på at komme i gang og få hjælp til markedsføring? Så kan du starte med at bestille et digitalt tjek af jeres virksomhed hos Say it - Webbureau Kolding.
Det er ikke alle processer der går lige hurtige
Nogle processer i online marketing går hurtigt, og du oplever resultater efter ganske kort tid. Andre processer tager lang tid inden resultaterne bliver synlige. Den bedste strategi man kan lægge som virksomhed, er at kombinere kort og langtids marketing. Især søgemaskineoptimeringen er en længerevarende proces. Her bruger man meget tid på content marketing. Content er lig med tekster, som denne her tekst du lige har læst igennem. Faktisk er denne artikel skrevet for at opnå en god placering i Google på søgesætningen "Hjælp til markedsføring"