Hvad betyder ROAS

ROAS: Return on Ad Spend

ROAS skal ikke forveksles med ROI. ROAS’en er et udtryk for mange gange du får din annonce investing igen i omsætningskroner.

Har du f.eks en ROAS på 10 betyder det ganske simpelt at du får pengene igen 10 gange i omsætning. Lad os tage et eksempel:

Du kører en Google Ads kampagne for der bruger 1.000 kr dagligt i annonceomkostninger. Hver dag generere din Google kampagne 10.000 kr i omsætning. Det betyder altså at du har en ROAS på 10.

Hvad er en god ROAS?

Ja det er et godt spørgsmål, som kommer an på rigtig mange forskellige faktorer. I online marketing siger vi at den gennemsnitlige ROAS skal ligge på 10. Men i bund og grund kommer det i virkeligheden an på hvad din ROI er på de varer du sælger. Det kan nemlig sagtens være at en ROAS 5 er rentabel for dig.

Pas på med ikke at sætte din ROAS for høj i Google Ads

Google Ads tilbyder, at du kan lave en ROAS budstrategi. Her definere du selv hvilken ROAS du gerne vil stile efter. Men her skal du passe på. Sætter du ROAS’en for høj viser Google ikke dine annoncer, da de ikke kan indfri din målsætning.
Image